24.10.2010

Hermegås, tyv eller inspirert...?

For en tid tilbake kom jeg over noen kule øredobber og smykker som jeg tenkte 
at måtte være mulig å lage selv. Som tenkt, så omsider gjort! Etter et lite 
raid i kassene i lekehjørnet hjemme, hadde jeg materialene jeg trengte.

Puslespilløredobber med nattlig motiv - disse er laget for en tur på byen :)
(satser på at ingen hjemme har tenkt å pusle det 1500-biters store puslespillet, bare for å oppdage at det aldri kan bli ferdig...)

Lego-smykker!
 

Ideen er hermet/stjålet/inspirert av SuperSim, og de ekte varene kan bl.a. kjøpes på Skaperverket i Markveien eller i Epla-butikken
Husker ikke hvor jeg så puslespilløredobbene...

Hvor går grensen for å bruke andres idéer? Jeg tenker at så lenge det er til eget bruk, må det være greit..


*****************


English: I've made my own jewelry, after seeing something like this for sale 
- earrings from pieces from a puzzle and necklaces from Lego pieces.

1 kommentar:

  1. Kule! :)
    Tror det er mange sterke meninger om "idétyveri" rundt omkring. Selv mener jeg at etterligning er den aller mest oppriktige formen for kompliment, og så lenge det kun er til privat bruk er det vel ingen som kan klage? :)

    SvarSlett