16.01.2011

Pimp my bedroom - part 1

Jeg har lenge hatt lyst til å friske opp litt på det bittebittelille soverommet mitt. Èn vegg skal få nytt utseende, og jeg har vinglet mellom maling - tapet - wall stickers - maling - tapet - wall stickers - maling... osv osv. Jeg bestemte meg til slutt for å tapetsere og fant en stilig tapet - og endte opp med å anskaffe maling og en wall stickers :) Det er ikke uten grunn at 'ambivalens' er favorittordet mitt. 
 
Bildet til høyre viser soverommet mitt slik så det ut da jeg flyttet inn her for 1,5 år siden. Pga varmtvannstanken som såvidt kan skimtes bak eskene, er det ikke plass til senga i normal høyde, så den er bygget opp. Det er forsåvidt praktisk, siden det da er god oppbevaringsplass under (og litt upraktisk siden jeg med mine drøye 155 cm da er avhengig av en krakk for å bokstavlig talt klatre til sengs hver kveld). Jeg har satt inn en kommode og et par hyller der, så det ser ikke så stusselig ut som på bildet. I tillegg var jeg kjapp til å male sengestammen hvit, og de tre hyllene på bildet til venstre har også vært beboere av rommet en god stund. Nå er de skrudd ned, og veggen er klar for et par strøk. Jeg syns fargen er veldig fin, men er spent på hvordan den vil bli på dette rommet... Vent og se!
Til slutt skal jeg skru opp en lang bokhylle oppunder taket, og et par bildelister som til nå har oppbevart en salig blanding av bilder og dill, få et mer gjennomført tema - noe som passer til rommet og som forhåpentligvis kan gi retning og inspirasjon...


I'm redecorating my bedroom. Yeah!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar