20.02.2011

Pimp my bedroom - part 2

Det er rart hvor lang tid det tar å få ting gjort når man har god tid... Men nå begynner minioppgraderingen av soverommet mitt å nærme seg slutten. Og jeg liker det!
 
Fargen heter Lys Aubergine og er grålilla. Så den i et blad for et par år siden og likte den umiddelbart. Fant ikke noen fargeprøve på den nå, men tok en råsjans på at den ville funke - og det gjør den! Utrolig hvordan fargen varierer med lyset - noen ganger ser den mørkegrå ut, andre ganger veldig lilla. Wallstickersen er fra Ferm Living. Jeg elsker disse fuglene! Og det er jo helt på sin plass når den heter Love Birds... ;) Hyllene er fra Søstrene Grene og bildelistene fra Ikea.
I den ene hylla har jeg samlet de hvite pocketbøkene mine (ja, jeg fargesorterer bøkene og filmene mine...). Den andre hylla har fått et reise-tema. Satser på å kunne fylle den mer snart :) Bildelistene er ikke helt ferdige ennå, men skal bli et slags "drømme-board" med ulike ting som kan inspirere til søte drømmer i søvne - og i våken tilstand.
Det siste som heller ikke er helt ferdig, er hyllene oppunder taket. Etter mye krøll, fikk jeg tilslutt skrudd opp den første nå i dag. Noen ganger hadde det vært kjekt med tre armer! Syns du den høyre hylleknekten ser skjevt plassert ut, så er det helt riktig. Enn så lenge. Det skal nemlig opp en hylle til ved siden av (må bare sage den til først, og akkurat det verktøyet mangler i verktøyskuffen min), og da er planen at hylleknektene skal være nogenlunde jevnt fordelt bortover veggen. Nogenlunde er stikkordet her. Både oppmålingen og hoderegningen ble litt på slump...

 
Her skal jeg sove godt og drømme søtt :)

I'm almost done redecorating my bedroom. I love the color on the wall and the wall sticker from Ferm Living. How appropriate that it's called Love Birds :)

4 kommentarer:

  1. Herlig soverom!! :) Jeg har de samme hyllene, kan jeg spørre hvordan du fikk hengt de opp? Har nemlig ikke funnet ut av hvordan gjøre det på best mulig måte uten at det skal bli så synlige fester..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk!
      Hyllene er hengt opp med hvite hylleknekter i metall. Malte den halvdelen som står på veggen i samme farge som veggen, så dermed syns de ikke så godt ;)

      Slett
  2. hvor mye kostet hyllene? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker ikke helt nøyaktig, men tror det var rundt 200 kr stykket. Såvidt jeg vet har de dem fortsatt på Søstrene Grene

      Slett