03.07.2011

Reisefeber 10000 moh

Følelsen av å ha glemt noe selv om man har pakket altfor mye. Tanker om hva man skal få se og oppleve, hvem man vil treffe. Å gjøre seg kjent på nye steder, å utvide horisonten.

Jeg er på vei til London - for øyeblikket i lufta! Jeg har reist en del før, men denne gangen er annerledes. Det første alle spør om når du forteller at du skal på tur, er hvem du skal reise med. Jeg reiser alene. En uke. I dagens tosom-samfunn kunne det lett føltes trist, som et nederlag. Men det oppleves som en seier. Jeg gleder meg til å treffe nye interessante mennesker på kurset jeg skal gå på, rusle gatelangs i fremmede gater, gå på koselige caféer, ligge i parker, shoppe i annerledes butikker - og noen kjente! - lære noe nytt, bli kjent med en ny by. Og til å gå på konsert med ei venninne som tilfeldigvis også skal en tur til London alene mens jeg er der - bonus :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar